متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

آب و هوا

آب و هوا تأثیر مهمی را در تطبیق کالا اعمال می کند. بعضی از کالاهای مکانیکی حساس، محصولات شیمیایی، مواد غذایی و سایر محصولات بایستی برای آب و هواهای خاص مجدداً طراحی و یا ساخته شوند .

8- اندازه محصول

در بعضی از بازارها، تفاوت های فرهنگی و سایر تفاوت ها باعث می گردد نتوان کالاها را در همان اندازه های بازار داخلی، ارائه داد . از آن گذشته اندازه کالا بایستی با سیستم اندازه گیری آن کشور نیز مطابقت داشته باشد. شرکتی که کوشش در فروش محصولاتش در کشورهای خارجی می کند، بدون اینکه کالاهای خود را با سیستم اوزان و اندازه گیری آنها سازگار نماید ، محکوم به فنا می باشد.

9- تأمین انرژی

وجود انرژی در یک کشور می تواند بر طراحی کالا و یا اندازه آن اثر بگذارد. به عنوان مثال در ایران وجود گاز باعث می گردد که اجاق های گازی (اجاق گاز) برای این کشور ساخته گردد در حالیکه در بسیاری از کشورها به دلیل کمبود این انرژی اجاق های برقی ساخته می گردد . از آن گذشته سیستم برقی انگلستان و آمریکا با بسیاری دیگر از کشورها متفاوت می باشد (برق 110ولت)، پس بایستی تغییراتی در سیستم برقی لوازم خانگی و یا الکترونیکی که برای این کشورها ساخته می گردد داده گردد.

10- وجود سایر کالاها

یک تولید کننده بایستی کالاهایش را با سایر کالاهای موجود در کشور تطبیق دهد. به عنوان مثال یک فروشنده دستگاه کپی بایستی این دستگاه را با صنعت کاغذسازی آن کشور تطبیق دهد تا با کاغذهای موجود دستگاه کار کند .

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

11- مواد خام

وجود مواد خام در یک کشور یکی از دلایلی می تواند باشد که کالا را متناسب با آن تطبیق داد. به عنوان مثال بسیاری از تولیدکنندگان اتومبیل، اتومبیل هایی را که برای بازار آرژانتین ساخته بودند، طوری طراحی کرده بودند که به دلیل کمبود بنزین یا الکل کارکند، و یا شرکت فیات 50 درصد مواد بکار رفته در اتومبیل های فیات داچیا که در رومانی و فیات پلونایس که در لهستان ساخته می گردید را از تولیدات خود این دو کشور تهیه می نمود .

12- ذوق و سلیقه مصرف کننده

ذوق و سلیقه مصرف کننده عامل بسیار مهمی در طراحی کالا می باشد. ذائقه برای غذا، مد و غیره از بازاری به بازار دیگر متفاوت می باشد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد