متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

– قیمت

عواملی که بر قیمت گذاری تأثیر می گذارد عبارتند از:

  • عوامل داخلی شرکت
  • عوامل بازار و محصول
  • عوامل محیطی

2-14-1- عوامل داخلی شرکت  

از میان عوامل مختلف داخلی شرکت، هدفهای شرکت و عامل هزینه مورد مطالعه قرار می گیرد.

 

2-14-1-1- اهداف شرکت  

بسیاری از شرکت ها زمانی که محصول جدیدی را به بازار خارجی عرضه می کنند، با ثابت نگه داشتن قیمت و یا حتی کاهش آن، کوشش در افزایش سهم بازار خود در طی یک دوره زمانی چند ساله دارند. به این ترتیب این شرکت ها باعث استقرار محصول و نام و نشان کالای خود و همچنین ایجاد یک شبکه توزیع مؤثر می گردند.

 

2-14-1-2- تاثیر هزینه بر قیمت

بین هزینه، حجم فروش و قیمت ارتباط مستقیمی هست. قیمت یک محصول در حجم فروش اثر می گذارد زیرا باعث افزایش و یا کاهش تقاضا می گردد. با تولید و بازاریابی انبوه، هزینه یک واحد تولید شده کاهش می یابد که این خود عامل مهمی در تصمیم گیری شرکت ها برای صادرات کالاهایشان می باشد.

بایستی توجه داشت که بعضی از کالاها تقاضای کشش دار دارند و نسبت به قیمت حساس هستند، به این دلیل با کاهش قیمت، حجم فروش افزایش پیدا می کند. بعضی دیگر از کالاها تقاضای بی کشش  دارند.

 

2-14-1-3- هزینه حمل و نقل

معمولاً یک بازاریاب بین المللی بایستی کالاها را به نقاط مختلف جهان ارسال نماید. نحوه صادرات کالا می تواند از طریق راه آهن، کامیون، هوا و یا دریا باشد، که هریک در صورت در دسترس بودن هزینه متفاوتی خواهد داشت. بازاریابی که بتواند هزینه حمل و نقل خود را کاهش دهد، توان بیشتری را در فروش محصولاتش به دست خواهد آورد.

 

2-14-1-4- عوارض گمرکی

هنگامی که کالا وارد کشور خارجی می گردد، اگر توافقی در این زمینه بین کشورهای صادرکننده و وارد کننده وجود نداشته باشد بایستی عوارض گمرکی که معمولاً به صورت درصدی از ارزش کالا می باشد، پرداخت گردد.

عوارض گمرکی به شدت بر روی قیمت کالا، اثرمی گذارد. تولیدکنندگان، عوارض گمرکی را به هزینه کالا می افزایند و به این ترتیب خریدار نهایی مجبور به پرداخت آن خواهد گردید.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید