متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

عادتهای مصرف

عادتهای مصرف عامل دیگری می تواند باشد که شرکت را ملزم به سازگار کردن کالای خود با کشور هدف بنماید. به عنوان مثال ماشین لباسشویی می تواند منطبق بر عادت مصرف کننده (مدت زمان پوشیدن لباس) و یا نحوه بهره گیری متغیر باشد. در بعضی از کشورهای اروپایی از آب داغ برای شستن لباس بهره گیری می گردد در نتیجه ماشین لباسشویی دارای یک دستگاه گرم کننده آب در داخل خود می باشد ، در حالیکه ماشین لباسشویی آمریکایی فاقد آن می باشد.

14- نفوذ دولت

دولت ها می توانند ورود بعضی از کالاها را ممنوع اعلام دارند و یا بخش اعظمی از محصولات را به تولیدات داخلی منحصر نمایند که این قوانین و همچنین سیاست های مالیاتی این کشورها بر روی ارائه محصولات تاثیر می گذارد.

15- تاریخچه شرکت و عملیات آن

تاریخچه شرکت و نحوه عملیات شرکت نیز در تطبیق محصولات اثر می گذارند. به عنوان مثال شعبه بعضی از شرکتهای بین المللی از زمان جنگ جهانی دوم در بعضی از کشورها فعال بوده اند . این شعبه ها خود را با بازار خود کاملا وفق داده اند و محصولاتی را ارائه می دهند که با سایر محصولات شرکت مادر یکی نیستند.

 

2-5- برنامه ریزی محصول برای بازارهای بین المللی

هریک از اجزاء محصول از قبیل بخش قابل لمس یک کالا، کیفیت و طرح، نام و نشان، بسته بندی و نوشته های روی بسته بندی، خدمات و ضمانتنامه یک محصول نیاز به برنامه ریزی جداگانه دارد. هرچند که در نظرگرفتن کل محصول اهمیت دارد اما هریک از اجزاء محصول نیز بایستی به صورت یک برنامه مرتبط به هم درنظر گرفته شوند تا هم افزایی لازم را نیز به همراه داشته باشد. در این بخش به سمت دهی یا موضع یک محصول و بهره گیری های متفاوت آن در بازارهای هدف مختلف تصریح می گردد. سپس نام گذاری کالا در بازارهای بین المللی و بسته بندی و نوشته های روی بسته بندی و آنگاه سیاست های خدمت در مورد کالای فیزیکی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت .

 

2-6- کاربردهای محصول و تغییر موضع آن[1]

در فرهنگ های مختلف یک کالا کاربردهای متفاوتی را می تواند داشته باشد. به عنوان مثال در بسیاری از کشورهای آسیایی برنج بخش اعظم یک وعده غذا را دربرمی گیرد، در حالی که درکشورهای غربی از برنج ممکن می باشد به عنوان یک غذای فرعی در کنار غذای گشوتی بهره گیری گردد . در بعضی از کشورهای فقیر از دمپایی به عنوان کفش بهره گیری می گردد و در بسیاری از کشورهای پیشرفته از آنها در اوقات فراغت بهره گیری می گردد. دوچرخه در ایالات متحده اکثراٌ به عنوان وسیله ای برای فعالیت های تفریحی در نظر گرفته می گردد درحالی که در بسیاری از کشورهایی که درآمد پایین می باشد، وسیله ای می باشد برای ایاب و ذهاب.

مثال های بسیار زیادی هست، از این که چگونه شرکت های بین المللی جهت محصولات خود را متناسب با بازارهای بین المللی تغییر می دهند و موفقیت کسب می کنند .

  1. Product Usage and Repositioning

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد