عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

پروراندن ایده و آزمایش آن  

ایده­های جذاب بایستی تبدیل به یک تفکر و ایده پرورانده شده و کاربردی شوند. مقصود از ایده پرورانده شده، جزئیات ایده می باشد که از دید مشتری معنی پیدا کند.

2-13-4- آزمایش ایده های پرورانده شده

ایده های پرورانده شده بایستی توسط گروهی از مشتریان هدف مورد آزمایش قرار گیرند. این ایده ها می توانند به صورت سمبولیک و یا به صورت فیزیکی به مشتریان ارائه شوند. امروزه تکنولوژی به بازاریابان کمک کرده می باشد که بتواند ایده ها را با بهره گیری از کامپیوتر به صورت واقعی تر مورد آزمایش قرار دهند. در بعضی از موارد نیز کلمات و یا تصویر کافی می باشند .

2-13-5- ایجاد استراتژی بازاریابی

پس از آزمایش و مشخص شدن ایده کالای جدید برای معرفی محصول به بازار بایستی استراتژی بازاریابی اولیه ای طراحی گردد. تبیین استراتژی بازاریابی  شامل سه بخش می باشد. اولین بخش بازار هدف، موضوع دهی محصول متناسب با بازار هدف، فروش، سهم بازار و سود مورد نظر در چند سال اول را توصیف می کند. دومین بخش تبیین استراتژی بازاریابی شامل برنامه های قیمت، توزیع و بودجه بازاریابی در سال اول می باشد و آخرین بخش، فروش بلندمدت، اهداف سود و استراتژی آمیخته بازاریابی را دربرمی گیرد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-13- 6-تجزیه و تحلیل بازرگانی

پس از تعیین استراتژی بازاریابی، مرحله تجزیه و تحلیل بازرگانی می باشد. این تجزیه و تحلیل شامل پیش بینی فروش، هزینه و سود محصول جدید می باشد، تا مشخص گردد که آیا این محصول می تواند اهداف شرکت را ارضاء نماید. اگر جواب مثبت باشد، مرحله بعدی که مرحله طراحی و ساخت محصول می باشد فرا می رسد.

2-13-7 طراحی و ساخت محصول

در این مرحله R&Dیا بخش مهندسی ایده پرورانده شده محصول را تبدیل به یک محصول فیزیکی می کند. تا این لحظه محصول فقط به صورت توصیف یک شکل و شاید یک ماکت وجود داشته می باشد. اما در این مرحله با سرمایه گذاری زیاد ایده محصول می تواند به یک محصول واقعی تبدیل گردد.

 

2-13-8  آزمایش بازار یابی

پیش از اینکه محصول آزمایش عملکرد را با موفقیت پشت سر گذاشت، مرحله بعدی آزمایش بازاریابی می باشد. در این مرحله محصول و برنامه بازاریابی در بازار امتحان می گردد. در واقع کل برنامه بازاریابی شرکت برای محصول از قبیل استراتژی موضع دعی محصول، آگهی تجاری، توزیع، نام و نشان، بسته بندی و بودجه لازم، قبل از معرفی کالا آزمایش می گردد.

2-13-9 تجاری کردن محصول 

آزمایش بازاریابی اطلاعات لازم را در اختیار مدیریت شرکت قرار می دهد تا در مورد ارائه آزمایش محصول به بازار تصمیم گیری کند. معرفی کالا به بازار هزینه گزافی دارد. کلیه مراحل طراحی و ساخت محصول برای بازارهای داخلی و خارجی را می توان در شکل 2-4 نشان داد.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد