عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

عوامل موثر در تطبیق کالاها با بازارهای گوناگون

به گونه کلی عوامل زیر در تطبیق کالاها با بازارهای گوناگون موثر می باشند :

1- سطح مهارت فنی

اگر سطح مهارت فنی کشور هدف پایین و محصول خیلی پیچیده و یا فنی باشد، بازاریاب ممکن می باشد که محصول را به شکل ساده تری برای آن کشور بسازد. به عنوان مثال شرکت اتومبیل ساز ، اتومبیل های ساده تری را برای کشورهای کمتر توسعه یافته در نظر می گیرند.

2- هزینه نیروی انسانی

برای کشورهایی که هزینه نیروی انسانی آنها پایین می باشد (مانند کشورهای جهان سوم) تولید کننده ممکن می باشد کالایی را بسازد که بیشتر دستی باشد تا خودکار. برعکس برای کشورهای صنعتی که هزینه نیروی انسانی بالا می باشد تولیدکنندگان کالاهایی را می سازند تا حد امکان به صورت خودکار اقدام کنند.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

3- سطح بیسوادی

بیسوادی یکی از مسائل گسترده در بسیاری از مناطق جهان می باشد. در این چنین مناطقی کالاها بایستی ساده باشند و با خود دستورالعمل های ساده و روشنی را به همراه داشته باشند. در بعضی از موارد، دستورالعمل ها بایستی به صورت تصویر باشد تا افراد بی سواد نیز آنها را بفهمند.

4- سطح درآمد

سطح درآمد سرانه کشورها از 90 دلار (موزامبیک) تا 44320 دلار (سوئیس) متفاوت می باشد. در کشورهایی که درآمد شخصی پایین می باشد مردم کیفیت کالا را در دوام آن می بینند. در حالی که در کشورهای ثروتمند، مقصود از کیفیت بالا، جدید بودن مدل کالا می باشد. پس تولید کنندگان برای کشورهای کمتر توسعه یافته معمولا کالاهایی را می سازند که دوام بیشتری داشته باشد.

5- اعتبار مصرف کننده[1]

اینکه مشتریان دارای اعتبار باشند و مثلاً بتوانند از کارتهای اعتباری و یا وام بهره گیری نمایند و یا اینکه فاقد این چنین تسهیلاتی باشند، بر روی قیمتها اثر می گذارد. به بیانی دیگر تصمیم گیری در مورد ارائه کالاهای ارزان قیمت و یا گران قیمت علاوه بر درآمد شخصی به اعتبار مصرف­کننده نیز مربوط می گردد.

6- تعمیر و نگهداری

   در بعضی از کشورها، تسهیلات تعمیر و نگهداری کالا عامل بسیاری مهمی در تصمیم گیری خرید می باشد. در بعضی دیگر از کشورها این عامل اهمیت دارد اما نه به عنوان یک عامل کلیدی در تصمیم خرید. تولید کننده در این بازارها بایستی بتواند خود را تطبیق نماید .

  1. Consumer credit

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد

دسته بندی : پایان نامه