عنوان کامل پایان نامه :
مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی
قسمتی از متن پایان نامه :
مقدمه
بازاریابی در سال های گذشته اهمیت به سزائی برای شرکت ها و سازمان ها در سرتاسر جهان پیدا کرده می باشد. مهارت و دانش بازاریابی در سالهای اخیر آنچنان اهمیت پیدا کرده می باشد که آنرا بعنوان یکی از اجزاء مهم بقای سازمانها و حتی کشورها می توان بشمار آورد، و اهمیت بازاریابی بصورت فزاینده ای در حال افزایش می باشد .
2-1- بازاریابی چیست؟
انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی را اینچنین تعریف نموده می باشد: «بازاریابی فرآیند برنامه ریزی و تحقق یک ایده قیمت گذاری، تبلیغات و توزیع کالا، خدمت و یا عقاید و اندیشه ها می باشد. به نحوی که مبادله ای ایجاد نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضاء گردد .
بطور کلی بازاریابی موارد زیر را در برمی گیرد :
- تعیین مشتریان بالقوه و شناسایی نیاز و خواسته آنها
- طراحی و ساخت و یا ارائه کالا و خدمتی که نیاز و خواسته آنها را برآورده نماید .
- تعیین قیمت مناسب
- توزیع کالا و خدمت در زمان و مکانی که برای مشتری مناسب باشد .
- ایجاد ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم
- بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش
- نیل به اهداف سازمانی (سود و غیره)
یک بازاریابی در بازار داخلی[1] بایستی بتواند با تغییر و تعدیل ماهرانه عوامل قابل کنترل در محیطی که سرشار از عوامل غیرقابل کنترل هست خود را تطبیق دهد تا بتواند به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهد . شکل شماره 2-1 عوامل قابل کنترل و عوامل غیرقابل کنترل را نشان می دهد .
سوالات یا اهداف این پایان نامه :
- مطالعه تأثیر عناصرآمیخته بازاریابی(4P) بر افزایش فروشوسهمبازارخارجی در شرکت پگاهگلپایگان
- تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت