متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

استراتژیهای طراحی و ساخت[1]

  • گسترش بازار : توجه قوام مداری[2]

توجه قوم مداری در مورد طراحی و ساخت محصولات یعنی محصولاتی که برای بازار داخلی ساخته شده اند به بازارهای خارجی نیز ارائه گردند. این در نظر داشتن دلیل هزینه کم و سرعت در ورود به بازارهای خارجی برای بسیاری از شرکت ها دارای جذابیت می باشد. شرکت هایی که از این تفکر بهره می برند، به دلیل اینکه کالاها بایستی از استانداردهای بازارهای خارجی تبعیت کنند، مجبور هستند که تا حدودی تغییراتی در کالاهای خود ایجاد کنند.

  • چندبازاری : توجه چند مداری[3]

در این توجه بازارهای خارجی از نظر سطح توسعه، نیازهای مصرفی، شرایط بهره گیری از کالا و سایر ویژگی ها کاملاً متفاوت دیده می شوند و در نتیجه برای هر بازار کشور خارجی محصولی جداگانه طراحی و ساخته می گردد. در این توجه هزینه های R&D زیاد و هماهنگی و کنترل طراحی و ساخت محصولات مشکل می باشد.

  • جهانی : توجه زمین مداری[4]

در این رهیافت هماهنگی و تمرکزگرایی اهمیت ویژه ای دارد. محصولات برای چندین بازار خارجی طراحی و ساخته می شوند. هدف مشخص کردن و طبقه بندی مشخصات مختلف بازار جهانی که دارای نیاز و خواسته مشترکی هستند و ساختن محصول برای هریک از این خرده بازارهای جهانی می باشد. این امر باعث می گردد که محصولات برای بازارهای مشابه مخلتف جهانی به صورت یکسان و متحدالشکل ارائه شوند. این رهیافت منجر به کاهش هزینه های R&D شده و از دوباره کاری جلوگیری می کند و ارائه خطوط محصولات جدید را مقرون به صرفه می کند و انتشار محصول بین المللی سریعتر انجام می شود.

 

2-13- طراحی و ساخت محصولات برای بازارهای جهانی

فرآیند طراحی و ساخت محصول شامل مراحل زیر می باشد :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • ایجاد ایده
  • غربال ایده ها
  • پروراندن ایده و آزمایش آن
  • ایجاد استراتژی بازاریابی
  • تجزیه و تحلیل بازرگانی
  • طراحی و ساخت محصول
  • آزمایش بازاریابی
  • تجاری کردن محصول

این فعالیت ها برای طراحی و ساخت محصول چه برای بازار داخلی و چه جهت بازارهای بین المللی لازم می باشد. منابع مورد نیاز و ماهیت R&D بستگی به نوع محصول، استراتژی طراحی و ساخت و دامنه عملیات خارجی شرکت دارد.

2-13-1 ایجاد ایده برای محصول جدید

فرآیند ساخت یک محصول جدید با ایجاد ایده شروع می گردد. ایجاد ایده یعنی جستجوی سیستماتیک برای یافتن ایده های مناسب. یک شرکت بایستی ایده های بسیار زیادی را ایجاد کند تا از بین آنها بتواند چندین ایده خوب را انتخاب نماید. برای دستیابی به ایده محصول جدید، شرکت بایستی از منابع زیادی بهره گیرد، مهمترین این منابع عبارتند از: منابع داخلی شرکت (دانشمندان، مهندسان، کارکنان تولید و نیروی فروش شرکت)، مشتریان، رقبا، توزیع کنندگان و تامین کنندگان مواد اولیه و غیره.

2-13-2- غربال ایده ها

هدف از ایجاد ایده به دست آوردن تعداد زیادی ایده می باشد. هدف از این مرحله غربال کردن ایده ها و کنارگذاشتن ایده های بد و مشخص کردن ایده های خوب می باشد. هزینه های توسعه کالا در مراحل بعدی بسیار بالا می باشد، پس شرکت فقط ایده هایی را بایستی انتخاب کند که بتوانند به محصولات سودآور تبدیل گردند.

  1. Development strategies
  2. Market Extension : an Ethnocentric Approach
  3. Multi-domestic : A Polycentric approach
  4. 4. Global : A Geocentric Approach

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد