متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

– هزینه تولید محلی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

بسیاری از شرکت های بین المللی محصولات خود را در کشورهای مختلف تولید می کنند، به این دلیل هزینه های متفاوتی را خواهند داشت. این شرکت ها معمولاً کشورهایی را انتخاب می کنند که در زمینه های مختلفی همچون هزینه تولید، دستمزد، انرژی، حمل و نقل، عوارض گمرکی و سایر هزینه های انتقالی برایشان مزیت داشته باشد. این امر انعطاف پذیری بیشتری را در زمینه قیمت گذاری برای این شرکت ها فراهم می کند.

 

2-14-1-6- مخارج کانال توزیع

طول کانال توزیع در کشورهای مختلف متفاوت می باشد. در کشورهای کمتر توسعه یافته به دلیل وجود سطوح بیشتر واسطه، سود ناخالص بالاتر، سیستم حمل و نقل و جاده های نامناسب تر هزینه بیشتری ایجاد می گردد که باعث افزایش قیمت ها می گردد حتی در بین کشورهای پیشرفته نیز هزینه کانال توزیع متفاوت می باشد که در قیمت اثر می گذارد.

 

2-14-2- عوامل بازار و محصول

پنج ویژگی کالا را در قیمت گذاری مهم می داند . این ویژگیها عبارتند از :

 

2-14-2-1- تداوم در خرید

کالاهایی که مرتب خریداری می شوند مثل غذای نوزادان، بنزین، چای و نان در تمام بازارهای بین المللی نسبت به قیمت حساس هستند. اما کالاهایی که گاهی وقتها خریداری می شوند، این حالت را ندارند .

 

2-14-2-2- اندازه اساسی بودن کالا

اگر کالای برای مصرف کننده کالای ضروری باشد احتمال اینکه تغییرات قیمت در اندازه بازار اثر بگذارد کم می باشد بجز کشورهایی که به شدت فقر آن قدر زیاد باشد که مردم حتی کالاهای ضروری و اساسی را نیز نتوانند خریداری کنند.

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد

دسته بندی : پایان نامه