عنوان کامل پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 مطالعه تاثیر انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده سنگ تزئینی

قسمتی از متن پایان نامه :

1.2    عوامل موثر بر عملکرد صادراتی

افزایش رقابت در مقیاس جهانی باعث شده می باشد که شرکت­های بیشتری به دنبال کسب فرصت در بازارهای بین­المللی باشند تا به اهداف خود ­دست­یابند و جایگاه و بقای خود در بازار را تضمین نمایند. صادرات از قدیم محبوب ترین شیوه­ی ورود به بازار بین­المللی بوده­می باشد که شرکت­های کوچک و متوسط از آن بهره­مند­شده­اند. در پایه­ای­ترین شکل، صادرات نیازمند حداقل منابع مالی و انسانی و دیگر منابع لازم می باشد که شامل سرمایه­گذاری اندک و خطرات­مالی می باشد و انعطاف­پذیری ساختاری و راهبردی بیشتر در بازار را ممکن می سازد. اما دستیابی به پیروزی در بازار صادرات کار سختی است و دلیل آن ماهیت چندگانه ، ‌متنوع و ویژه­ی محیط خارجی می باشد . پژوهش­های تجربی بسیاری     انجام گرفته تا عوامل دخیل در صادرات موفق شناسایی­شوند. به گونه­خاص، توجه­به پژوهش­ها بر 5 گروه اصلی از متغیرها متمرکز­شده­می باشد که بر عملکرد صادراتی اثر­می­گذارند: ” (الف) ویژگی­های مدیریتی ، ‌شخصی،‌ تجربی، دیدگاهی،‌ رفتاری و پیوسته­ی تصمیم­گیرندگان شرکت صادرکننده؛ (ب) عناصر سازمانی مربوط به ویژگی­ها، عملیات­ها،‌ منابع و اهداف سازمان صادرکننده؛ (پ) عوامل محیطی شکل­دهنده­ی اقدام و محیط­های کلان که صادرکنندگان بازارهای داخلی و خارجی در­آن اقدام­می­کنند؛‌ (ت) هدف یابی، ‌شناسایی، گزینش و تفکیک بازارهای بین­المللی؛ (ث) متغیرهای ترکیبی بازاریابی، محصول صادراتی شرکت،‌ هزینه­یابی،‌ توزیع و راهبرد ارتقاء ” ارتباط­ی این متغیرها با عملکرد صادراتی در پژوهش­های مختلف مفهوم سازی­شده­می باشد. تحلیل ما از این مطالعه سه مجموعه ی مجزا از متغیرها را عیان ساخت که می­توان مدل عملکرد صادراتی ساده­ شده را بر­مبنای آن ایجاد­نمود. نخستین گروه شامل متغیرهای مربوط به عوامل مدیریتی، سازمانی ومحیطی می باشد که به عنوان نیروهای پیشین اقدام می­کنند، ‌بدین­معنی­که اثرغیرمستقیم بر عملکرد صادراتی دارند.گروه دوم شامل متغیرهای مربوط به راهبرد بازاریابی شرکت می­باشد (مثل هدف­یابی و برنامه های ترکیب بازاری) که ارتباط­ی مستقیم با عملکرد صادراتی دارند. گروه سوم شامل سنجش­های اقتصادی و غیراقتصادی عملکرد صادراتی شرکت­هاست. مکانیسم اجرایی پایه­ی مدل شامل ارتباط­ی علی یک سویه می باشد. عوامل مدیریتی ، ‌سازمانی و محیطی بر هدف­یابی و ترکیب بازاریابی صادرات شرکت اثر می­گذارند و در عوض برعملکرد صادراتی نیز اثرگذار هستند. همانطور که در شکل زیرنشان داده شده می باشد، این تأثیرها نشان دهنده ی اختصار ای از کار

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

آیا هرچه انعطاف پذیری صادراتی در شرکت های تولید کننده سنگ های تزیینی بالاتر باشد ، سطح عملکرد صادراتی بالاتر می باشد ؟

آیا هرچه انعطاف پذیری صادراتی در شرکت های تولید کننده سنگ های تزئینی بالاتر باشد ، سهم بازار صادراتی آن بالاتر می باشد ؟

راهکارهای بهبود عملکرد صادراتی شرکت های تولید کننده سنگ های تزئینی کدامند ؟

5.1 اهداف پژوهش

این پژوهش با هدف مطالعه انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی انجام می گردد . درهمین راستا اهداف زیر دنبال می گردد :

مطالعه وضعیت عملکرد صادراتی در شرکت های صادر کننده سنگ تزئینی در استان مرکزی

ارائه راهکارهایی برای بهبود عملکرد صادراتی این شرکت ها

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تاثیر انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده سنگ تزئینی  با فرمت ورد