متن کامل پایان نامه ارشد با فرمت ورد

عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

بسته بندی[1]

آیا بایستی یک شرکت در بازار بین المللی از همان بسته بندی بهره گیری نماید که در بازار داخلی بهره گیری می کند؟

امروزه بسته بندی یک صنعت بسیار بزرگ و مهم به شمار می رود و شرکت ها کوشش می کنند کالاهایشان را با بهترین بسته بندی ارائه نمایند. بسته بندی از دو بعد بایستی مطالعه گردد، اول از نظر محافظت و دیگر از بعد تبلیغات. از نظر محافظت، ممکن می باشد لازم باشد بسته بندی در بازارهای مختلف به دلیل آب و هوا، نوع حمل و نقل، جاده ها، فاصله تعداد دفعات جابجایی تغییر بکند. طولانی و یا کوتاه بودن کانال توزیع نیز در بسته بندی تأثیر می گذارد. هر اندازه کانال توزیع طولانی تر باشد، نیاز به بسته بندی محکم تر و در نتیجه پرهزینه تری دارد. به دلیل فوق بسته بندی در کشورهای جهان سوم علی رغم قدرت خرید پایین مردم این کشورها بایستی مقاوم تر باشد. اگر چنانچه بهره گیری از محصول به کندی انجام می شود و محل مناسبی برای ذخیره محصول و یا تسهیلات مناسب برای جابجایی آن وجود نداشته باشد نیاز به بسته بندی مقاوم تر، بیشتر خواهد بود .

از بعد تبلیغات بسته بندی بایستی به نحوی باشد که جذابیت عبور از کانال توزیع را داشته باشد و در نهایت برای مشتری نیز جذابیت داشته باشد . آن چیز که مورد نظر اعضای کانال توزیع را داشته باشد و در نهایت برای مشتری نیز جذابیت داشته باشد. آن چیز که مورد نظر اعضای کانال توزیع می باشد عبارتند از: حداقل شکستگی، دزدی و همچنین سهولت حمل و نقل. خرده فروشان به چیدن کالا در فروشگاه ها و نحوه نمایش آن اهمیت می دهند، از این رو بسته بندی در کشورهایی که سوپرمارکتهای بزرگ دارند می تواند با کشورهایی که مغازه های خرده فروشی کوچک دارند متفاوت باشد .

اندازه بسته بندی در بازار بین المللی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و بستگی به قدرت خرید مشتریان دارد. درآمد کم به معنای خرید مقادیر کمتر می باشد. به عنوان مثال تیغ بجای بسته به صورت عددی به فروش می رسد .

روش خرید با بسته بندی ارتباط مستقیم دارد. اگر مردم بجای خرید هفتگی، روزانه خرید بکنند نیاز به بسته های بزرگ نیست. همچنین اگر مردم دارای اتومبیل نباشند بسته بندی ها کوچکتر خواهد بود.

  1. 2. Packaging

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

    شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد