عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی

قسمتی از متن پایان نامه :

سیاست های ضمانت و خدمت[1]

خریداران بین المللی همچون خریداران داخلی، فقط به دنبال خرید کالای فیزیکی نیستند، بلکه انتظاراتی از کالا دارند. به این دلیل ضمانت و خدمات مربوط به کالا بایستی جزء غیرقابل تفکیک استراتژی محصول بین المللی یک شرکت باشد. شرکت هایی که مایل به فعالیت درکشورهای خارجی هستند، نسبت به شرکت های بومی رقیب از مزیت کمتری در مورد ضمانت و خدمات مربوط به کار برخوردارند. با در نظر داشتن دوری مسافت یک کارخانه خارجی، مشتریان اطمینان خاطر بیشتری را نسبت به محصولات خارجی انتظار دارند. پس یک سیاست مناسب ضمانت و خدمات ابزار مهمی برای بازاریابی شرکت های بین المللی به شمار می رود .

 

2-9- ضمانت کالا[2]

ضمانت تعهدی می باشد توسط فروشنده که کالا آن چیز که که قرار می باشد انجام دهد، انجام خواهد داد. به بیانی دیگر ضمانت قبل از خرید کالا، اطمینان خاطر به خریدار خواهد داد. هرچند که برای یک شرکت بین المللی ارائه یک ضمانت یکسان در سطح جهانی در اقدام ساده می باشد، اما شرایط هر بازار اغلب ارائه ضمانت نامه های متفاوتی را دیکته می کند. به عنوان مثال در ایالات متحده آمریکا تولید کنندگان کامپیوتر، تجهیزات کامپیوتری خود را با ضمانت سی تا شصت روز به فروش می رسانند، در حالیکه در اروپا و یا ژاپن معمولا ضمانت نامه ها به مدت یکسال می باشند.

علاوه بر دو تصمیم گیری فنی در مورد ضمانت یعنی اینکه چه استانداردهایی بایستی تحت پوشش یک ضمانت نامه باشد و برای چه دوره زمانی، شرکت بایستی نحوه بهره گیری از کالا را نیز در نظر بگیرد. اگر خریداران بازارهای خارجی در نگهداری و بهره گیری از کالا دقت لازم را بعمل نمی آورند، مدت ضمانت نامه بایستی کوتاه تر باشد. از طرف دیگر زیرا سیاست ضمانت دهی یک شرکت در فروش محصولاتش تأثیر به سزایی دارد این سیاست بایستی با شرکتهای رقیب هم سو باشد.

 

  1. Warranty and Service Policies
  2. 2. Product Warranties

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

 

  1. مطالعه تأثیر عناصرآمیخته ­بازاریابی(4P) بر افزایش فروش­وسهم­بازارخارجی در شرکت پگاه­گلپایگان
  2. تعیین مهمترین عامل موثر از عوامل آمیخته بازاریابی بر فروش شرکت

 

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی بر افزایش فروش و سهم بازار خارجی  با فرمت ورد